יום שישי, 8 בפברואר 2013

הנחיות חדשות של ארגון הבריאות העולמי לצריכת נתרן ואשלגן



בהנחיות חדשות שמפרסם אירגון הבריאות העולמי (WHO) ממליץ האירגון על צריכה יומית מוגבלת של נתרן ועל צריכה יומית מעל סף מינימום של אשלגן הן במבוגרים והן בילדים, וזאת במטרה להפחית את הסיכון לשבץ ומחלות קרדיווסקולריות הנובע מרמות לחץ דם מוגברות. כך על פי פרסום השבוע ב -Emed.
ע"פ נייר העמדה של ה-WHO מרבית האוכלוסיה בעולם צורכת מעט מהמנה היומית המומלצת של אשלגן והרבה מעל הרמה המקסימלית המומלצת של נתרן.
ההמלצות הן לרמה יומית של מלח מתחת ל-2 ג' נתרן , או 5 ג' של מלח, וצריכה של לפחות 3,510 מ"ג של אשלגן ממזון.
בשני המקרים, יש להתאים ההממלצות לילדים באופן יחסי בהתבסס על רמות צריכת הקלוריות הנדרשת.
בהודעה לעתונות מטעם ה-WHO נאמר ש"אמצעים להפחתת רמות נתרן והעלאת צריכת אשלגן המיועדים להביא להפחתת הסיכון הקרדיווסקולרי של האוכלוסיה עם יל"ד ומחלות לב עשויים לכלול פירוט תזונתי על גבי מזונות ומוצרי מזון, חינוך הצרכנים, עדכון המלצות תזונתיות, ומגעים עם תעשיית המזון להפחתת כמות המלח במוצרי מזון תעשייתיים."

ההמלצות להגבלת הנתרן בתפריט לאוכלוסיה הכללית, כולל ילדים, משתלבות היטב עם ההמלצות לאנשים עם מחלת כליות. העלאת המודעות לנושא צפויה להביא לדרישה מוגברת של הצרכנים למוצרים מופחתי נתרן, דבר שיגדיל את המגוון הקיים של מוצרים המתאימים גם לאנשים עם מחלת כליות.
ההמלצות להגברת אשלגן בתפריט, מאידך, סותרות במקרים רבים את ההמלצות לאנשים עם מחלת כליה, הסובלים בשכיחות גבוהה מרמות אשלגן גבוהות בדם, דבר המחייב את הגבלתו בדיאטה. אולם גם כאן יתכן ותמצא עזרה לשומרים על תפריט דל אשלגן: אם בעקבות ההמלצות יתחילו היצרנים לרשום את כמות האשלגן בסימון התזונתי (דבר שאינו קיים כמעט כיום), הדבר יקל גם על בחירת מוצרים מתאימים עבור השומרים על תפריט דל אשלגן.

להודעת ארגון הבריאות העולמי
להנחיות המלאות לצריכת אשלגן
להנחיות המלאות לצריכת נתרן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה