יום שבת, 28 בדצמבר 2013

לימונענע - מרענן כל השנה

לימונענע. תמונה: chotda


לימון ונענע, ביחד ולחוד, שילוב מרענן תמיד. מכירים אותם היטב בלימונדה, כתיבול לסלט, ובכוס תה. מה דעתכם לנסות אותם גם כתיבול לפרגיות? כמובן בגרסה ידידותית לכליות :).
הלימון שייך  לקבוצת פירות ההדר, אך הוא דל יחסית באשלגן, מה שמאפשר לשלבו במתכונים שונים לתיבול. פלח לימון עוזר גם להקל מעט את הצמאון או היובש בפה או להפיג טעם מר. לחובבי הלימון ה"כבדים" שגם מתמודדים עם סוכרת- למרות טעמו החמצמץ חשוב לזכור כי הוא מכיל סוכר כמו כל פרי אחר, ויש לקחת אותו בחשבון במנין הפירות והפחמימות היומי.
הנענע מכילה כ - 8 מ"ג אשלגן בעלה, וטעמה תורם כה רבות למאכלים ומשקאות, כך שבחלט מומלץ להשתמש בה במידה.

לימונענע. תמונה: Vicki


פרגיות בלימונענע

על פי מתכון של מאיה מרום מהעיתון ידיעות אחרונות
גרסה ביתית לעוף בלימון של המסעדות האסיתיות, עתיר המלח ומיני תוספים...

המצרכים (5 מנות)

500 גרם נתחי פרגיות או חזה עוף
2 כפות שמן זית או קנולה
20 עלי נענע
חצי כוס מיץ לימון (2-3 לימונים)
3 כפות סוכר
שן שום קצוצה
סנטימטר שורש ג'ינג'ר קלוף וקצוץ דק

הוראות הכנה

מחממים מחבת גדולה על אש גבוהה למספר דקות. במחבת הלוהטת שמים את השמן ומחצית מכמות נתחי הפרגיות. מטגנים כשתי דקות מכל צד עד שהנתחים משחימים קלות. מעבירים לצלחת ומטגנים באותו אופן את יתרת נתחי הפרגיות.
מפרידים את עלי הנענע מהגבעולים וקוצצים גס.
לאחר שכל נתחי הפרגיות הושחמו והועברו לצלחת, שמים במחבת את מיץ הלימון, הסוכר, השום והג'ינג'ר. מערבבים היטב בעזרת כף עץ, כולל שפשוף של תחתית המחבת.
כשהתערובת מבעבעת מחזירים את נתחי הפרגיות למחבת (כולל המיצים שהצטברו בצלחת), מכסים ומבשלים על אש בינונית כ -10 דקות עד שהפרגיות מוכנות מבפנים.
זורים על הפרגיות את עלי הנענע הקצוצים, ומגישים עם אורז.

רוצים עם עוף? למה לא!

שימו לב: זמן ההשחמה של נתחי עוף במחבת יהיה רק כדקה מכל צד.
את הרוטב מבשלים 2-3 דקות ללא נתחי העוף  עד שהוא מסמיך מעט, ואז מוסיפים את הנתחים לבישול סופי של כדקה. העוף דורש בישול קצר יותר, אחרת הוא הופך לסיבי.

ערך תזונתי למנה (עם חזה עוף)

200 קלוריות, 11 גרם פחמימות, 23 גרם חלבון, 6.4 גרם שומן, 135 מ"ג זרחן, 194 מ"ג אשלגן, 309 מ"ג נתרן.

לאנשים עם סוכרת עדיף להוסיף במקום הסוכר ממתיק מלאכותי נוזלי או אבקתי המתאים לבישול ושווה ערך במתיקותו לשלוש כפות סוכר, ואז כל מנה תכיל רק כ - 2 גרם פחמימות, כמות שאינה אמורה להשפיע על רמת הסוכר בדם. יש לקחת כמובן בחשבון את האורז הנאכל עם המנה!.

בתאבון!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה