יום רביעי, 30 בספטמבר 2015

קינוח ג'לי פירות יער

במתכון לקינוח המצורף כאן  נתקלתי במידעון לחגים של האתר כמוני. במידעון היו 3 מתכונים לקינוחים ללא סוכר, ללא גלוטן, ללא אפייה. במבט ראשון לא נראה מפתה במיוחד... אבל המתכון משך את עיני בזכות מרכיביו הידידותיים לכליות, ופשטות ההכנה. הבונוס הנוסף: לא צריך להדליק תנור בימים החמים.. וכמובן - זה טעים!


קינוח ג'לי ופירות יער


המצרכים (12 מנות)

1 חבילת ג'לי בטעם תות או דובדבן (עם או ללא סוכר לפי הצורך והרצון).
מים רותחים לפי הוראות היצרן להכנת הג'לי.
200 גרם גבינת שמנת, אפשר דלת שומן, בטעם טבעי.
1 חבילה (250 מ"ל) שמנת מתוקה לקצפת (ניתן להמתיק עם סוכר/תחליפי סוכר לפי הרצון, אך לא הכרחי).
כוס וחצי (300 גרם) פירות יער מעורבים/אוכמנות/פטל טריים או קפואים.


אופן ההכנה


1. מכינים את הג'לי לפי הוראות ההכנה שעל האריזה.
2. יוצקים את הגבינה לקערה גדולה ומרככים מעט עם כף בחישה או מרית.
3. מוסיפים את הג'לי המוכן בהדרגה לתוך הגבינה ומערבבים היטב.
4. מקציפים את השמנת המתוקה לקבלת קצפת יציבה, ומאחדים את תערובת הגבינה והג'לי עם הקצפת.
5.מוסיפים חצי מכמות פירות היער לבלילה (כ - 3/4 כוס).
6. יוצקים את התערובת לתבנית פאי משומנת קלות. מצננים במקרר במשך כ-3 שעות. אפשר לשים כחצי שעה במקפיא לפני ההגשה לקבלת מרקם מוצק יותר.
7. מקשטים ביתרת פירות היער.

פירות יער קפואים. להשיג בסופר

קינוח ג'לי פירות יער





ערכים תזונתיים למנה (12 מנות) עם ג'לי דיאט

106 קלוריות, 4 גרם פחמימות, 2 גרם חלבון, 9 גרם שומן, 72 מ"ג זרחן, 90 מ"ג נתרן, 51 מ"ג אשלגן.

ערכים תזונתיים למנה עם ג'לי רגיל

112 קלוריות, 5.6 גרם פחמימות. היתר ללא שינוי.


הערות

מתאים לאנשים עם סוכרת, כל מנה מהווה תחליף לכשליש פרוסת לחם בכמות הפחמימות (ההבדל בין ג'לי דיאט לרגיל די זניח).
מתאים במיוחד לאנשים עם אי ספיקת כליות שאינם מטופלים בדיאליזה, וזקוקים למנות דלות חלבון.

בתאבון!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה