יום שישי, 8 בנובמבר 2013

מתיקותו של החומץ - תזונתון מהדורת נובמבר דצמבר 2013

הגליון האחרון של התזונתון לשנת 2013 עוסק בין היתר בנושא חמצמץ - מתיקותו של החומץ. יתרונותיו הבריאותיים והקולינריים של החומץ על סוגיו השונים, וערכיו התזונתיים המשתלבים בצורה מושלמת בתפריט המותאם לאנשים מחלת כליות ו/או סוכרת, הופכים אותו לבן לוויה מרכזי של מאכלים רבים בתפריט. בגליון התזונתון תוכלו לקרוא סקירה קצרה על סוגי החומץ השונים, השפעותיו הבריאותיות וגם מתכון להכנת חומץ מתובל.
במהלך חיי הבלוג פורסמו כבר מספר מתכונים עם חומץ, שמתאים להזכירם שוב כאן:

מתכונים עם חומץ


רטבים לסלט

 ויניגרט מייפל  ,  וויניגרט בסגנון קלאסי

חמוצים 

המלפפונים של זיוה , ופלפלים קלויים בתחמיץ  בצל סגול כבוש

סלטים

סלט מלפפונים , וסלט צזיקי

ביצים

ביצים אפויות

ומובטחים מתכונים נוספים עם חומץ בהמשך...
בינתיים מוזמנים לקרוא את התזונתון, שכמו תמיד מופיע בשלוש שפות (בקישורים שבצד ימין). קריאה מהנה ובתאבון!







2 תגובות:

  1. שאלה לא קשורה: האם שומן רווי = שומן טראנס?
    ואם כן, אז איך זה שבתווית רכיבי המזון (למשל על מקלות גריסיני) יש הפרדה ביניהם כך שליד שומן רווי כתוב 2.9ג' וליד שומן טראנס <0.5.
    תודה

    השבמחק
  2. הי יעלי, וסליחה על התגובה המאוחרת, איכשהו התפספסה לי שאלתך... שומן רווי לא שווה שומן טראנס. שומן טראנס הוא שומן שנוצר בעיקר בעת הפיכת שמן צמחי מנוזלי למוצק בתהליך הקרוי הידרוגנציה. כלומר ניתן למצוא שומן טראנס בעיקר במוצרים המכילים שומן צמחי מוקשה, או במלים אחרות מרגרינה. בחמאה למשל אין כמעט בכלל שומן טראנס, אלא שומן רווי רגיל. בשנים האחרונות, עם ההבנה של הנזקים הבריאותיים של שומן הטראנס התחילו לייצר שומן צמחי מוקשה בטכנולוגיה אחרת השונה מהידרוגנציה ובה כמעט ולא נוצר שומן טראנס. ומכאן הכמות הנמוכה של שומן הטראנס ביחס לשומן הכללי במוצרים. וכן כל אותן מרגרינות, העשירות בשומן רווי אך כמעט ללא שומן טראנס.

    השבמחק