יום חמישי, 28 בינואר 2016

חמשת הפוסטים הנצפים ביותר של הבלוג הכליה והתזונה ומה שביניהם - לציון 40,000 כניסות לבלוג!

הבלוג הכליה והתזונה ומה שביניהם עלה לרשת בחודש אוגוסט 2012. איך הכל התחיל? כמו הרבה דברים בחיים - במקרה! בעת שיחה עם מטופל במכון הדיאליזה, המטופל שאל אותי איפה ניתן להשיג ברשת מתכונים המתאימים למטופלי דיאליזה. נאלצתי לומר ש... אין כמעט! ולא שאין ברשת מתכונים רבים למטופלי דיאליזה. אולם מתכונים אלה מצויים בדרך כלל באתרים שאינם כתובים בעברית. מעבר למחסום השפה, מתכונים אלה מותאמים לסביבה קולינרית אחרת, למצרכי מזון אחרים, וקשה מאוד לתרגמם ל"ישראלית".
בחודש אוגוסט 2012 הייתי בוגרת טריה של קורס המידענות בטכניון. קורס זה הקנה לי כלים דיגיטליים רבים, וגם קצת אומץ לפתוח בלוג משלי. וכך היה. היום יש בבלוג למעלה מ -170 מתכונים, ועוד רבים בקנה...
מאיפה כל המתכונים? אולי כאן המקום להבהיר: בשלנית גדולה אני לא.  אני אוספת מתכונים שרכיביהם ידידותיים לכליות מעיתונים ואתרים שונים, עושה להם התאמות לפי הצורך, מנסה על המשפחה, ואם הבנות שלי אמרו שטעים - יש אור ירוק לפרסום. לעתים תורמות לי דיאטניות את המתכונים שלהן, לעתים המטופלים, לעתים אני נתקלת במאכל כלשהו במסעדה, אצל חברים או בטיולים: ומיד "גונבת" את המתכון לכאן.


היום אני חוגגת 40,000 כניסות לבלוג!   ולרגל הארוע, להלן חמשת הפוסטים הנקראים ביותר של הבלוג. קריאה נעימה והמשיכו לעקוב!


40,000 כניסות - ההוכחה :)
          




חמשת הפוסטים הנצפים ביותר של הבלוג הכליה והתזונה ומה שביניהם - משולחן הדיאטנית


מספר 1: דפי אורז  

הרעיון  והביצוע בעזרת הדיאטנית והיועצת הקולינרית תמר כהן, שגם שהשתתפה ביצירת המתכונים לחוברת מה אוכלים היום.  לקריאת הפוסט אורז? דפי אורז! 


דפי אורז. למקור התמונה


מספר 2: פת לחם

בפוסט הסבר על סוגי הלחם השונים והתאמתם לאנשים עם מחלת כליות, ומתכון להכנת לחם דל חלבון (מתאים לאנשים עם מחלת כליות שאינם מטופלים בדיאליזה). לקריאת הפוסט פת לחם     


לחם לבן. תמונה: ויקמדיה

 

מספר 3: ברוכים הבאים

הפוסט השלישי הנקרא ביותר הוא הפוסט הפותח של הבלוג המספר קצת על הבלוג ו... עלי! האמת זה חשוב מאוד: כאשר קוראים חומר באינטרנט חשוב מאוד להבין מי עומד מאחוריו. בעיקר בנושאי בריאות רגישים. אז הנה קישור לפוסט ברוכים הבאים



טל קמינסקי רוזנברג


מספר 4: קסם הזנגוויל ניחוח הגינג'ר

ההיפרדות מהמלח מחייבת היכרות עם מגוון צמחי תבלין שיוסיפו קצת טעם לחיים. הפוסט הרביעי הנקרא ביותר - על הג'ינג'ר. לקריאת הפוסט קסם הזנגוויל ניחוח הג'ינג'ר     


שורש הזנגוויל. תמונה: ויקיפדיה


מספר 5: החמוצים של זיוה

חמוצים בלי מלח? מסתבר שיש! המלפפונים של זיוה, בשלנית בחסד ומטופלת דיאליזה שחלקה עמי את המתכון שלה. תודה זיוה :) לפוסט כולם רוצים חמוצים (2) המלפפונים של זיוה.

מלפפוני בייבי- מתאימים להחמצה. תמונה מאתר רמי לוי



המשך קריאה נעימה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה